DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI WYDZIAŁU PRAWA I ADMINISTRACJI
Wydział Prawa i Administracji UAM Poznań zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Wynajem pomieszczeń na Wydziale Prawa i Administracji.
Data publikacji strony internetowej: 2024-01-12
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-01-12
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
film nie posiada napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu,obrazy nie posiada tekstu alternatywnego,
część obrazów nie posiada tekstu alternatywnego
brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów
pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie)
serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów Word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) – lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie,
wirtualny spacer po budynku Collegium Iuridicum Novum nie jest dostosowany do wyświetlania w sposób zgodny zapewnieniami dostępności cyfrowej,
model 3D budynku Collegium Iuridicum Novum nie ma możliwości wyświetlania w sposób zapewnienia dostępności cyfrowej.
Wyłączenia
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2024-01-12
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-01-12
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:
Agata Szadeberg
E-mail: agata.szadeberg@amu.edu.pl
Telefon: (61) 829-4293
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć wniosek w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej do Prorektora właściwego ds. cyfryzacji, prof. dr hab. Michała Banaszaka: mbanasz@amu.edu.pl.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Adres: al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Telefon: 0225517700
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Collegium Iuridicum Novum
Adres: al. Niepodległości 53, 61-714 Poznań
Kierownik obiektu: mgr Jędrzej Szymański (email: j.szyman@amu.edu.pl , tel. 61 829 31 31)
Opis: W pobliżu wejścia do obiektu znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, położone ok. 50m i 70m od wejścia.
Wejście główne do budynku:
nie posiada schodów, wejście jest z tzw. poziomu zerowego,
posiada drzwi automatycznie otwierane.
Wewnątrz budynku:
znajdują się schody wyposażone w poręcze po obu stronach,
znajdują się windy, które obsługują wszystkie poziomy i części obiektu,
windy posiadają komunikaty głosowe i przyciski z alfabetem Braille’a,
znajduje się 5 toalet przystosowanych dla osób z niepełnosprawnościami, po jednej na każdym poziomie
jedna winda obsługuje tylko część poziomów (4 kondygnacje)
System informacji dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi obejmuje:
Pętla induktofoniczna dla osób z niepełnosprawnością słuchu zainstalowana w Sali: Auditorium Maximum,
Tabliczki z numerem Sali zapisanym w alfabecie Braille’a oraz informacjami w kodach QR zainstalowane na drzwiach do sal,
Ekrany wyświetlające informacje istotne z punktu widzenia studentów i pracowników UAM na holach wydziału.
Do obiektu można wejść z psem asystującym bez żadnych ograniczeń (na podstawie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).
Dane kontaktowe portierni lub innych osób udzielających informacji/pomocy: tel. 61 829 31 00