Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI WYDZIAŁU PRAWA I ADMINISTRACJI


Wydział Prawa i Administracji UAM Poznań  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Wynajem pomieszczeń na Wydziale Prawa i Administracji.


  • Data publikacji strony internetowej:  2024-01-12
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:  2024-01-12

  • Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.


    Treści niedostępne

  • film nie posiada napisów dla osób z niepełnosprawnością słuchu,obrazy nie posiada tekstu alternatywnego,
  • część obrazów nie posiada tekstu alternatywnego
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów           
  • pliki PDF, DOC itp. – redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie)
  • serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów Word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) – lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie,
  • wirtualny spacer po budynku Collegium Iuridicum Novum nie jest dostosowany do wyświetlania w sposób zgodny zapewnieniami dostępności cyfrowej,
  • model 3D budynku Collegium Iuridicum Novum nie ma możliwości wyświetlania w sposób zapewnienia dostępności cyfrowej.

  • Wyłączenia

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności

  • Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:   2024-01-12
  • Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:  2024-01-12
  • Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.


    Informacje zwrotne i dane kontaktowe

    Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada:  Sebastian Marcisz.
  • E-mail: sebmar@amu.edu.pl
  • Telefon: 0618293106

  • Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

  • Żądanie musi zawierać:   
  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

  • Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
    Skargi i odwołania    

    W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć wniosek w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej do Prorektora właściwego ds. cyfryzacji, prof. dr hab. Michała Banaszaka: mbanasz@amu.edu.pl.
    Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Każdy ma prawo:   
  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

  • Żądanie musi zawierać:   
  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

  • Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
    Skargi i odwołania    

    Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
  • Organ nadzorujący: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
  • Adres: al. Solidarności 77
    00-090 Warszawa
  • E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
  • Telefon: 0225517700

  • Skargę można złożyć również do  Rzecznika Praw Obywatelskich.


    Dostępność architektoniczna


    Collegium Iuridicum Novum
    Adres: al. Niepodległości 53, 61-714 Poznań
    Kierownik obiektu: mgr Jędrzej Szymański (email: j.szyman@amu.edu.pl , tel. 61 829 31 31)
    Opis: W pobliżu wejścia do obiektu znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, położone ok. 50m i 70m od wejścia.

    Wejście główne do budynku:
  • nie posiada schodów, wejście jest z tzw. poziomu zerowego,
  • posiada drzwi automatycznie otwierane.

  • Wewnątrz budynku:
  • znajdują się schody wyposażone w poręcze po obu stronach,
  • znajdują się windy, które obsługują wszystkie poziomy i części obiektu,
  • windy posiadają komunikaty głosowe i przyciski z alfabetem Braille’a,
  • znajduje się 5 toalet przystosowanych dla osób z niepełnosprawnościami, po jednej na każdym poziomie
  • jedna winda obsługuje tylko część poziomów (4 kondygnacje)

  • System informacji dla osób z niepełnosprawnościami sensorycznymi obejmuje:
  • Pętla induktofoniczna dla osób z niepełnosprawnością słuchu zainstalowana w Sali: Auditorium Maximum,
  • Tabliczki z numerem Sali zapisanym w alfabecie Braille’a oraz informacjami w kodach QR zainstalowane na drzwiach do sal,
  • Ekrany wyświetlające informacje istotne z punktu widzenia studentów i pracowników UAM na holach wydziału.

  • Do obiektu można wejść z psem asystującym bez żadnych ograniczeń (na podstawie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).
    Dane kontaktowe portierni lub innych osób udzielających informacji/pomocy: tel. 61 829 31 00
    Skip to content